سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای از امّتم را دوست بدارد، محبّتش را در دل های برگزیدگانش، در جان های فرشتگانش و ساکنان عرشش می افکند، تا دوستش بدارند . به حقیقتْ چنین کسی، دوستدار خدا است . خوشا به حالش! و اورا در روز قیامتْ نزد خداوند، حقّ شفاعت است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 8:54 عصر

Mon, October 4, 2010 8:58:00 PM
Subject: مقایسه دو پل


 


 


Subject: Fwd: FW: مقایسه دو پل


 


 


 


 


 


 


 


 


 


پل اول


 
 


این پل حامل قسمتی از جاد? اصلی شماره 93 ایالات متحده است که گرد ن? جاد? قدیمی در اطراف و بالای دیوار? سد را پشت سر می گذارد


بعد از اتمام، این پل پیوندی بین ایالات نوادا و آریزونا خواهد بود.


 


 
 


در یک شاهکار برجست? مهندسی، دو کمان بتنی عظیم جاده را نگه میدارند که از دل صخره ها بیرون زده اند.



این کمانها تشکیل شده اند از 53 تک? جداگانه هر یک به طول 24 پا که در کارگاه پل، قالب ریزی و به سیل? بالابر تسمه ای (متصل به تیرک های فلزی موقت) بالا کشیده شده اند. در نهایت این کمانها بیش از 1000 پا طول خواهند داشت.


در حال حاضر این سازه شبیه به یک پل معلق معمولی به نظر می رسد. اما با کامل شدن کمانها، کابلهای نگهدارنده در دو طرف برداشته خواهند شد سپس ستونهای عمودی برای نگهداری جاده بر روی کمانها ساخته می شوند.



 


این پل به عنوان گذرگاه سد هوور شناخته شده، اگر چه عنوان رسمی آن پل یادبود مایک اُ کالگان- پت تیلمن است (یکی از فرمانداران بنیانگذار ایالت نوادا- فوتبالیسی از اهالی آریزونا که در افغانستان کشته شد). ساخت پل از سال 2005 آغاز شده و سال آینده به پایان می رسد. پیش بینی می شود روزانه 17000 خودرو سواری و کامیون از روی آن عبور کنند.


ساخت سد در سال 1931 آغاز شده بود و بتن مصرفی آن برای ساختن جاده ای بین نیویورک و سان فرانسیسکو کفایت می کرد.


 


 
 


 


مسافت دریاچ? تشکیل شده (دریاچه مید)، 110 مایل می باشد و مدت 6 سال طول کشید تا پر شود.


جاده اصلی همزمان با این سد مشهور در سال 1936 گشوده شد.


یک توضیح اضافی : بالاترین نقطه روی نوار سفید دریاچ? مید، سطح آب قدیمی دریاچه قبل از خشکسالی و پیدایش منطق? لاس وگاس می باشد.


این خط بیش از 100 پا ، بالا تر از سطح آب کنونی است.


 



 
 
 


 


 


 
 


 
 
 
 
 
 
پل دوم 
عجیب‌ترین اشتباه مهندسی کشور در رشت
 ابتدا و انتهای پل جانبازان که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، به دلیل اشتباه مهندسی، 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارد و به هم نمی‌رسد
پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره‌برداری برسد هم اکنون در شرایطی به پیشرفت 72 درصدی دست یافته که اشتباهات محاسباتی‌اش عجیب‌ترین رویداد مهندسی کشور را رقم زده است. اجرای این پل  6/102 متری از چهارم تیر ماه سال 1385 در دو جبهه کاری آغاز شد که بنابر محاسبات می‌بایست در پایان پروژه به یکدیگر متصل می‌شدند، اما هم اکنون و با وجود گذشت 2 سال اشتباهات محاسباتی مانع از اتصال طرفین پل به یکدیگر شده است.


هم‌اکنون طرفین ابتدا و انتهای پل در حالی برای اتصال به یکدیگر نزدیک شده‌اند که تازه مشخص شده به دلیل اشتباهات مهندسی این اتفاق به دلیل اختلاف سطح طرفین پل هرگز نخواهد افتاد. گفته می‌شود این اختلاف به نیم متر می‌رسد که در قوانین مهندسی عدد بسیار بزرگی به شمار می‌آید.
 
 
 
 
 
 
به گفته مهندسان سازه، طراحی اینگونه پل‌ها پس از سال‌ها اجرا در کشور به قدری ساده است که حتی در توان دانشجویان مهندسی نیز هست و این بر ابهامات مسئله بیشتر می‌افزاید.
در این رابطه هیچ مقام مسئولی در شهر رشت حاضر به اظهار نظر نیست و تنها محمود فریدونی شهردار رشت در اظهار نظری غیرمستقیم پیمانکار را مقصر معرفی می‌کند. او معتقد است: «شرکت طرف قرارداد این پل در گذشته به تعهدات خود عمل نکرد و با اعمال مدیریت جدید سعی ما بر این است که در کوتاه‌ترین زمان این پل به بهره‌برداری برسد.»
فریدونی البته  نبود جرثقیل حمل نصب تجهیزات پل جانبازان از محل کارگاه ساخت تجهیزات این پل در حوالی کوچصفهان تا رشت در گذشته را از جمله مشکلات عنوان کرده و می‌گوید: «البته این مشکل هم اکنون برطرف شده است».
این توضیحات در حالی است که جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، پل غیرهمسطح جانبازان رشت را لکه ننگی در این شهر دانسته و همزمان رئیس مجمع نمایندگان گیلان می‌گوید: «ساخت پل غیرهمسطح جانبازان رشت به دلیل غیرکارشناسی بودن هزینه زیادی به گیلان وارد کرده است.»
 
اسدالله عباسی انتقادهای مردم و مسئولان نسبت به پل غیرهمسطح جانباران این شهر را نیز وارد می‌داند، اما با این حال رییس شورای شهر رشت هرگونه اظهارنظری در این رابطه را مغرضانه توصیف می‌کند.
محمدرضا قاسمی ‌به عنوان مدافع سرسخت این پل که طرفین آن دست کم 50 سانتی‌متر اختلاف سطح دارند حتی در پاسخ به نماینده مجلس، نه تنها پل را لکه ننگی برای این شهر نمی‌داند بلکه از ساخت آن به عنوان سند افتخاری در عملکرد شهرداری رشت نام می‌برد که  انگیزه‌ای قوی برای ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح دیگر در این شهر به وجود آورده است.
او حتی از منتقدان این پل می‌خواهد با دست برداشتن از اشکال‌تراشی‌ها و انتقادهای غیرمنصفانه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی این شهر از بودجه‌های ملی را برطرف کنند.
وی ادامه می‌دهد: «موانع موجود بر سر راه پروژه‌های عمرانی شهر باران با اشکال‌تراشی و انتقادهای غیرمنصفانه برطرف نخواهد شد، بلکه کمبود نقدینگی و عدم بهره‌مندی از بودجه‌های ملی بزرگ‌ترین مشکل در مسیر سازندگی رشت است.»
 تا به امروز برای این پل 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است اما با اتفاق پیش آمده برآورد می‌شود دست کم یک میلیارد تومان به برآورد اولیه اضافه شود. کارشناسان امر معتقدند در صورت صرف این هزینه پل جانبازان رشت گران‌ترین پل روگذر در تاریخ مهندسی کشور خواهد بود.
 


چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 8:54 عصر






سوتی جواد خیابانی در گزارش بازی ایران و کویت مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل








نوشته شده توسط مهدی   
دوشنبه, 12 مهر 1389 ساعت 14:39

به گزارش شبکه ایران، جواد خیابانی بازی فینال غرب آسیا را با شور و هیجان همیشگی آغاز کرد، اما دریافت گل در دقایق ابتدایی بازی و همچنین بازی بد تیم ملی باعث شد تا از شور و احساس او هم کاسته شود. خیابانی اما در این بازی گاف عجیبی داد که از گزارشگر باتجربه ای مثل او بعید است. گاف های  خیابانی در گزارش بازی ایران و کویت


خیابانی در معرفی تیموریان گفت این بازیکن بعد از یکی دو سالی که تیم نداشت! بالاخره به تراکتورسازی پیوست و دوباره شاگرد اکبر میثاقیان شد! که تجربه کار با او را در ابومسلم دارد.

البته خیابانی که به اسامی تیم ملی کویت دسترسی نداشت، از روی صفحه تیم ملی کویت در سایت ویکی پدیا اسامی تیم ملی کویت را گرفته بود که البته این اسامی مربوط به تیم قدیمی کویت بود و از ان بازیکنان فقط یکی دو بازیکن در تیم فعلی کویت بازی می کردند! بطور مثال شماره 10 که پاس گل داد، در تیم قبلی کویت متعلق به خلاف سلامه بوده که خیابانی بارها نام او را خلاف سلامت تلفظ کرد!

خیابانی در ابتدای بازی گفت که اگرچه گفته می شود تیم ملی کویت با بازیکنان اصلی شرکت نکرده است، اما ما هم با همه بازیکنان خود شرکت نکرده ایم بازیکنانی مثل نکونام، مهدوی کیا، زندی، غلام نژاد و ...! این در حالیست که مهدوی کیا از تیم ملی خداحافظی کرده و غلام نژاد سالهاست به تیم ملی دعوت نمی شود.

مقایسه وضعیت فوتبال ایران با کشورهای عربی هم جالب بود: زمانی که ما ورزشگاه آزادی را داشتیم، در کشورهای عربی روی زمین های موکت شده بازی می کردند!



مطالب مرتبط:


چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 8:54 عصر








بزرگترین چت جاوا







چت جاوا یک پارس (نغمه) با نزدیک به یک دهه فعالیت از معتبرترین و پیشرفته ترین چتهای ایرانی میباشد .برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.







 
















ماجرای عجب تولد فرزندان یک خانواده آمریکایی - عکس مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل










نوشته شده توسط مهدی   
چهارشنبه, 28 مهر 1389 ساعت 12:21

یک خانواده در میشیگان، احتمالا، خوش شانس ترین فرزندان را دارا هستند.

«باربارا و چاد سوپر»، همچنین مشکلی در به یاد آوردن روز تولد فرزندانشان ندارند. چرا که هر سه بچه آنها دقیقا در یک شماره از روز، ماه و سال به دنیا آمده اند !


خانواده


فرزند اول آنها در هشتم ماه آگوست 2008، یعنی 8/8/8، فرزند دوم آنها در نهم سپتامبر 2009، یعنی 9/9/9 و اخیرا فرزند سومشان در روز دهم اکتبر 2010، یعنی 10/10/10 متولد شد.

تنها 12 روز در هر قرن، عدد روز، ماه و سال در تقویم یکسان می‌شود و احتمال اینکه یک خانواده در سه روز از آن 12 روز، صاحب فرزند شوند، یک به 50 میلیون است.

زوج‌های بسیاری در کشورهای مختلف، از جمله آسیای شرقی، بخاطر خوش یمنی، عروسی خود را در چنین روزهایی برگزار می‌کنند.



مطالب مرتبط:




relatedArticle
 






چت فلش




لطفا نام خود را وارد کنید:




کاربران انلاین:
< src="http://74.81.166.167/logon_users.php">
217


اگر در ورود به چت مشکل دارید اینجا کلیک کنید






چت جاوا


< type=text/java>// var ChatWidth = 200;
var ChatHeight = 80;
var ChatTextColor = "000000";
var ChatBackground = "c4c3b0";
var ChatLanguage = "en";
//var ChatMenu = {
// "PersChat": "http://www.PersChat.com",
// "MemberShip": "http://www.perschat.com/membership.htm"
//};
var ChatType = 1;
// ]]>

< src="http://174.36.118.225/DigiChat/jsf/PersChat.js" type=text/java>

< src="http://174.36.118.226/DigiChat/_.js?ts=1141798157437" type=text/java>
DigiChat requires a Java Compatible web browser to run.





اخرین ارسالهای انجمن


















حاضرین در سایت

ما 68 مهمان آنلاین داریم





سخن روز








بزرگی را گفتند:زندگی چند بخش است:گفت:دو بخش, کودکی و پیری


گفتند پس جوانی چه شد:گفت:با عشق ساخت با بی وفایی سوخت و با جدایی مرد.










 



فرهنگ و هنر



 



چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 8:54 عصر






اوباما اینگونه سلام کرد - عکس مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل








نوشته شده توسط مهدی   
یکشنبه, 11 مهر 1389 ساعت 21:08

اوباما اینگونه سلام کرد .



مطالب مرتبط:


چهارشنبه 89 مهر 28 , ساعت 8:54 عصر






سرفه زیاد همراه با تب را جدی بگیرید مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل








نوشته شده توسط Delaram   
یکشنبه, 11 مهر 1389 ساعت 07:36

مکانیزم‌های دفاعی بدن مانند آبشار هستند و هر کدام دیگری را بیدار می‌کنند. این مکانیزم‌ها زمانبر هستند و باید اجازه دهیم روند دو تا سه هفته‌ای آن طی شود. البته باید مواظب تشدید علایم باشید.


تب همراه با سرفه



علیرضا ملکوتی، متخصص گوش، حلق و بینی و عضو انجمن گوش، گلو و بینی ایران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت :


سرفه‌های زیاد به همراه تب در صورتی که مدت طولانی فرد را گرفتار کند باید جدی گرفته شود، زیرا احتمال التهاب ریه وجود دارد.


بیماری راه هوایی تحریک ‌پذیر که چند سالی است از ایجاد آن می‌گذرد، بر اثر تماس با آلرژن‌های راه هوایی که این راه را دچار تحریکات موضعی می‌کنند به وجود می‌آید، طوری که با هر نفس کشیدن، عبور هوا یا ماده آلاینده از راه هوایی موجب تحریک گیرنده‌ها می‌شود که فرد در این حالت سرفه می‌کند.


در ابتدا سرفه‌ها خشک است که با مراجعه به پزشک، داروهای خلط ‌آور تجویز می‌شود و ترشحات داخل حلق ایجاد می‌شوند.


چرک و ترشح در واقع واکنش سیستم راه هوایی به عامل محرک است که ماده‌ای به نام موکوس ترشح می‌کند و این ماده، آلاینده‌ها را به سمت بیرون دفع می‌کند. در واقع این ترشح یک نوع مکانیزم دفاعی است که اگر همراه با تب و طولانی مدت نباشد، نباید نگران آن بود.


درمان آن درمان ضد آلرژی است و فرد مبتلا باید ببیند چه نوع ماده جدیدی باعث این عارضه شده است. گاهی اوقات بوی رنگ، بوی گل‌ها و آلاینده‌های هوا موجب آن می‌شوند.


مکانیزم‌های دفاعی بدن مانند آبشار هستند و هر کدام دیگری را بیدار می‌کنند. این مکانیزم‌ها زمانبر هستند و باید اجازه دهیم روند دو تا سه هفته‌ای آن طی شود. البته باید مواظب تشدید علایم باشید.


اگر سرفه با تب و تنگی نفس همراه بود، باید سریعا به پزشک مراجعه کرد ، زیرا ممکن است بیمار دچار التهاب ریه شود. در غیر این صورت با درمان های نگهدارنده مانند مصرف آنتی هیستامین و داروهای استنشاقی و مصرف زیاد مایعات که به رقیق شدن و دفع ترشحات کمک می‌کند، فرد بهبود می‌یابد.



مطالب مرتبط:




relatedArticles






< قبلی   بعدی >

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ