سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که دوستی ندارد، اندوخته ای ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 آبان 3 , ساعت 9:27 عصر






انتشار تصاویر هولناک از تیرباران مردم در پاکستان ! - عکس مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل








نوشته شده توسط مهدی   
جمعه, 16 مهر 1389 ساعت 21:58

پاکستان تا همین حالا از ناحیه افراطی گری، تروریسم، بمباران شدن توسط آمریکا، نارضایتی های داخلی و این آخری یک سیل ویرانگر رنج می برد ولی با این همه گویا تعداد بحران های این کشور هنوز به حد کفایت نرسیده است.

کشتار پاکستانی


 


انتشار تصاویر هولناکی از تیرباران شدن دسته از مردم پاکستان با دست ها و چشم بسته توسط سربازان پاکستانی موجی از نگرانی و اضطراب را در این کشوربوجود آورده است که می توان از آن به یک بحران حقوق بشری  یادکرد.


به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان روز پنجشنبه و درپی انتشار این تصاویر دردناک ازمقامات نظامی این کشور خواست تا در اسرع وقت این موضوع را پیگیری کنند و دریابندکه آیا واقعا این عمل غیرانسانی توسط نیروهای ارتش پاکستان انجام شده یا شبه نظامیان با پوشیدن لباس ارتش پاکستان دست به این کار زده اند.


در یکی از این فایل های ویدیویی که بیش از 5 دقیقه است و هم اکنون در سایت های یوتیوب و سایر سایت های اشتراک گذاری فایل، قابل دسترسی است، گروهی از سربازان پاکستانی درحالیکه یونیفورم های مخصوص بر تن و اسلحه دردست دارند گروهی از مردم را با چشم ها و دست های بسته در کنار دیواری در کنار یکدیگر قرار داده وآنگاه همه آنها را به رگبار می بندند.دراین تصاویر صدایی شنیده می شود که می گوید" یکی یکی کارشان را تمام کن". این تصاویر که در دو نسخه ویدیویی منتشر شده به احتمال زیاد بوسیله تلفن همراه ضبط شده است.


در ویدئویی دیگر که پنجاه و سه ثانیه طول می کشد فقط تصاویر اعدام آنها نشان داده می شود. گروههای فعال حقوق بشر در اعتراض به اینگونه کشتارها گفتند، پیگیریهای گذشته مقامات بلندپایه این کشور نیز حاصلی دربر نداشت و کسی مجرم شناخته نشد.همچنین در اکتبر، تصاویری از سربازان پاکستانی در حالیکه افراد بازداشت شده را بشدت کتک می زدند در سایتهای یوتیوب و فیس بوک منتشر شد.


اشفق پرویز کیانی رییس ستاد ارتش این کشور گفت، اگرچه اینگونه تصایر هیچگونه نشان مشخصی از مکان و زمان تصویر برداری ندارد اما با این وجود مقامات نظامی تلاش می کنند تا از هویت افرادی که در لباس سربازان این کشور بسوی دیگران تیر اندازی می کنند اطلاعاتی بدست بیاروند. اشفق همچنین افزود، برغم اینکه در گذشته ما شاهد تصاویری از شبه نظامیان که هنگام تیراندازی بسوی دیگران ازلباس سربازان استفاده می کردند بوده ایم اما از افسران نظامی انتظار نمی رود که مرتکب برخوردهای قهری و افراطی علیه مردمی که باید از آنها علیه تروریسم حمایت کرد بشوند.


برخی ازکارشناسان نظامی اینگونه تصاویر را مربوط به شبه نظامیان دره سوات در شمال این کشور می دانند. از سوی دیگر، نظامیان پاکستان به کشتار افراطی مردم در دره سوات از آغاز عملیات نظامی علیه شبه نظامیان مستقر در اینگونه مناطق در سال 2009 میلادی متهم هستند، اگرچه مقامات بلند پایه نظامی اسلام آباد اینگونه ادعاها را رد می کنند. این درحالی است که انتشار اینگونه گزارشها علیه مقامات نظامی پاکستان سبب نگرانی مقامات آمریکایی شده است، زیرا واشنگتن کمکهای مالی فراوانی به اسلام آباد جهت مبارزه با فعالیتهای شبه نظامیان القاعده کرده است.



مطالب مرتبط:



لیست کل یادداشت های این وبلاگ