سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی . [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 اردیبهشت 28 , ساعت 4:7 عصر










استاندار آذربایجان شرقی بر گسترش تعامل با جمهوری آذربایجان تاکید کرد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی، بر ضرورت گسترش مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دوجانبه با جمهوری آذربایجان تاکید کرد.


احمد علیرضابیگی روز سه شنبه در دیدار با " آیخان سلیمان اف " سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز که به مناسبت پایان ماموریت وی، صورت گرفت، به اراده دو دولت برای توسعه روابط اشاره کرد و گفت: نزدیکی مردم آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان به لحاظ فرهنگی و جغرافیایی، زمینه مناسبی برای مراودات بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی، استان اردبیل به عنوان محور برقراری مراودات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با جمهوری آذربایجان انتخاب شده است، اظهارداشت: نقش آذربایجان شرقی به واسطه ظرفیتهای موجود در این خصوص نباید نادیده گرفته شود.
علیرضابیگی از اهتمام برای راه اندازی خط پرواز باکو - تبریز - مشهد برای راحتی و رفاه زایران جمهوری آذربایجان خبرداد.
استاندار آذربایجان شرقی لغو کاپتاژ برای ورود خودروهای ایرانی به جمهوری خودمختار نخجوان را خواستار شد.
سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز نیز در این دیدار از تلاش‌ ایران برای میانجیگری در مساله قره باغ قدردانی کرد و گفت: در این پنچ سال خاطرات خوشی از اقامتم در این شهر داشتم.
سلیمان اف با اشاره به روابط خوب فعلی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهارداشت: نباید به این سطح از روابط بسنده کرد.
518/7232/587

سه شنبه 89 اردیبهشت 28 , ساعت 4:7 عصر





















به نظرشما رئیس جمهور آینده چه کسی میباشد؟

(نمایش نتایج)
Powered by WebGozar

سه شنبه 89 اردیبهشت 28 , ساعت 4:7 عصر





















به نظرشما رئیس جمهور آینده چه کسی میباشد؟

(نمایش نتایج)
Powered by WebGozar

سه شنبه 89 اردیبهشت 28 , ساعت 4:7 عصر












مهمانپرست:ایران به اجرای توافق سه جانبه خوش بین است

تهران - سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران نسبت به اجرای توافق سه جانبه و بنده های دهگانه بیانیه مربوط به آن کاملا خوش بین است، گفت : با اجرای این توافق، فضای سازنده ای برای همکاری های بیشتر ایجاد می شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تنها در فاصله چند ساعت پس از حصول توافق سه جانبه میان ایران، برزیل و ترکیه در خصوص مبادله سوخت و صدور بیانیه ای با مفاد 10 گانه در این زمینه، برخی دولت ها از جمله آمریکا و آلمان چنین توافقی را غیرقابل قبول دانستند و حتی مدعی شدند که این توافق نمی تواند مانع از ادامه روند اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران شود.
"رامین مهمانپرست" در نشست خبری روز سه شنبه خود با خبرنگاران داخلی و خارجی نسبت به این موضوع گیریها تلویحا هشدار داد و گفت :در صورتی که به احتمال ضعیف و به هر دلیلی گروه وین برای انجام مبادله آمادگی نداشته باشد، مشخص خواهد شد که آنها به دنبال مبادله سوخت نبوده و نیستند .
وی افزود :‌ آن وقت جامعه جهانی اینگونه قضاوت خواهد کرد که اقداماتی که تاکنون از سوی طرف های ایران برای تامین سوخت 20 درصد در حال انجام بوده است، صرفا بهانه ای برای محروم کردن کشورها از حقوق خود بوده است و طرف های مقابل ایران در زمینه مبادله سوخت باید به همه ملت های جهان و جامعه جهانی در قبال نقض تعهدات خود پاسخگو باشند.

**واکنش غربی ها ناشی از غیرقابل انتظار بودن حصول توافق برای آنها است
سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ به واکنش عجولانه برخی دولت های غربی و آمریکا به حصول توافق سه جانبه ایران-برزیل-ترکیه در خصوص مبادله سوخت، گفت: این واکنش ها ناشی از غیر قابل انتظار بودن حصول این توافق در مدت زمان کوتاه برای غربی ها بود.
وی تصریح کرد : ما عکس العمل های فوری را به حساب نداشتن وقت کافی برای تفکر بیشتر تلقی می کنیم و امیدواریم همه با دقت بیشتری به زوایای مثبت این موضوع (توافق سه جانبه) توجه داشته باشند.
وی توافق روز گذشته ایران، برزیل و ترکیه و بیانیه حاصل از آن را گامی بسیار بلند توصیف کرد و اظهار داشت: آنها اینگونه به خودشان تلقین کرده بودند که ممکن است نشست سه جانبه به راه حل و توافقی دست پیدا نکنند.
مهمانپرست افزود : تحلیل موافقت سه کشور ایران، ترکیه و برزیل برای رسیدن به یک راه حل با توجه به زمان کوتاهی که این توافق میان آنها انجام شد، برای برخی کشور ها کار سختی بود .
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیه به کشورها برای برخورد منطقی با توافق سه جانبه مذکور، تاکید کرد: فکر می کنیم اگر به دقت و با منطق با این موضوع برخورد شود و از این رویکرد مثبت و سازنده به درستی استفاده شود، زمینه برای همکاری های بزرگتر در جهت احقاق حقوق کشور ما و همه کشورهای مستقل فراهم خواهد شد.

** وجود سوال در خصوص بیانیه در میان افراد داخل کشور طبیعی است
مهمانپرست در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مسوولان داخلی از جمله برخی نمایندگان مجلس سوال ها و ابهام هایی را در خصوص بیانیه سه جانبه مطرح کرده اند و مدعی شده اند که این بیانیه به نفع منافع ملی نیست، گفت : اینکه برخی نمایندگان یا افرادی در داخل کشور ممکن است، هنوز سوالاتی در باره جزئیات این موضوع داشته باشند، امری کاملا طبیعی است چون که زمان محدود بود و فرصت برای ارائه توضیحات کافی و تکمیلی نبود.
وی با بیان اینکه کمتر شاهد طرح سوالات جدی در داخل کشور در خصوص توافق مذکور و بیانیه مربوط به آن بوده است، اظهار اطمینان کرد که بعد از ارائه توضیحات تکمیلی، هر گونه سوال یا ابهام احتمالی برطرف خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود با ارائه تاریخچه مختصری از تحولات و آنچه که در ماه های گذشته در زمینه مبادله سوخت میان ایران، آژانس و گروه وین متشکل از روسیه، آمریکا و فرانسه گذشت، گفت: با طولانی شدن زمان برای تامین سوخت مورد نیاز برای راکتور تحقیقاتی تهران دیدیم که ممکن است این راکتور با عدم سوخت مواجه شود و بنابر این به مرحله ای رسیدیم که تولید سوخت 20 درصد را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: در طول این مدت کشورهای دوست از جمله برزیل و ترکیه پیشنهادی خوبی برای عملی کردن مبادله سوخت دادند و به نظر می رسید که برخی از این پیشنهادها قابلیت اجرایی شدن را دارد.
مهمانپرست در ادامه گفت: با جدی شدن برخی از این پیشنهادها، در چند روز گذشته رایزنی ها به طور فشرده ادامه یافت تا اینکه در حاشیه اجلاس گروه 15 به نظر رسید که ایران، برزیل و ترکیه به تفاهم نهایی در زمینه مبادله سوخت نزدیک شده اند.
وی افزود: لذا صبح روز دوشنبه و پیش از آغاز نشست سران گروه 15 در تهران، جلسه تحت عنوان جلسه صبحانه کاری با حضور روسای جمهوری ایران و برزیل و نخست وزیر ترکیه و تعداد از مقام های عالی این کشورها برگزار شد و پس از حصول سه کشور به توافق نهایی، بیانیه ای 10 ماده ای به امضای سه طرف رسید.
سیام / 1723/ 9012

سه شنبه 89 اردیبهشت 28 , ساعت 4:7 عصر


























هشدار دادستان تهران به میرحسین موسوی





































دادستان تهران با تشریح زمان، علت و شیوه دستگیری ? ضد انقلاب که اخیرا اعدام شده‌اند، به میرحسین موسوی هشدار داد حمایت وی از این افراد یک جرم جدید است و روزی که وقت محاکمه‌اش فرا برسد به همه موارد توجه خواهد شد.


















دادستان تهران با تشریح زمان، علت و شیوه دستگیری ? ضد انقلاب که اخیرا اعدام شده‌اند، به میرحسین موسوی هشدار داد حمایت وی از این افراد یک جرم جدید است و روزی که وقت محاکمه‌اش فرا برسد به همه موارد توجه خواهد شد.


عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفتگویی تفصیلی با نشریه پنجره به نحوه دستگیری ? نفر از افراد ضد انقلاب که اخیرا اعدام شده‌اند، اشاره کرد و گفت: «همان‎طور که در اطلاعیه دادستانی آمده بود، در تاریخ تاریخ ??/?/???? پلیس به یک دستگاه خودرو مشکوک شد و در بازرسی از آن پنج کیلوگرم مواد منفجره کشف کرد و در این رابطه سه نفر به اسامی فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان را که قصد فرار داشتند، دستگیر می‎کند. البته یکی از این افراد موفق به فرار شده که متعاقبا نامبرده هم در شهر سنندج دستگیر می‎شود.»


وی اضافه کرد: «اقدامات این سه نفر شامل تهیه خانه تیمی در تهران به منظور انجام عملیات انفجاری و تروریستی به‎علاوه استفاده اوراق جعلی شناسایی بود. همچنین در تحقیقات بعدی از معدومین ?? کیلوگرم مواد منفجره و مقادیر زیادی سلاح گرم از جمله ?? گلوله آرپی جی و ??? عدد فشنگ جنگی کشف شده بود.»


به گفته دادستان تهران، تحقیقات بعدی نشان داد که متهمان از سال ???? درصدد انجام اقدامات خرابکارانه بودند، اما شروع کار آن‌ها بعد از تشکیل گروهک مسلح پژاک بوده است و در این راستا موفق به انفجار بمب در ساختمان‎های فرمانداری و اداره کل بازرگانی کرمانشاه هم شده بودند، اما خوشبختانه علیرغم برنامه‎ریزی‎ برای عملیات انفجاری در تهران، دستگیر شدند.


? هر چهار محکوم به طور مستقیم در مأموریت‌های تروریستی پژاک نقش داشتند


دادستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا هر پنج نفری که حکم اعدام‎شان به اجرا درآمد، در گروهک پژاک عضویت داشتند، گفت: «فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و شیرین علم هولی عضو پژاک بودند. علم هولی در تاریخ ?/?/???? در تهران به دنبال انجام یک مأموریت انفجاری در مقر سپاه پاسداران دستگیر شده و در تاریخ ?/?/???? آخرین دفاع از وی اخذ و پرونده وی به دادگاه ارسال می‎شود. در تاریخ ?/??/???? محاکمه شده و حکم صادره در خصوص وی، در تاریخ ??/??/???? تأیید می‌شود.»


وی یادآور شد: «هر چهار محکوم به طور مستقیم در مأموریت‌های تروریستی از سوی پژاک نقش داشته‎ و از آن‎ها مواد منفجره کشف شده است. عمل این عده منطبق با ماده ??? قانون مجازات اسلامی است که طبق آن هر فردی عضو یا هوادار گروه‎های مسلح معاند نظام جمهوری اسلامی باشد و در این راستا فعالیت و تلاش مؤثر کند، محارب شناخته می‌شود. این نص قانون است و این‌گونه نیست که قوه قضاییه کسی را بی‎جهت محکوم به اعدام کند.»


? مهدی اسلامیان از اعضای گروهک‎ ضد انقلابی تندر بود


وی در خصوص نفر پنجم یعنی مهدی اسلامیان نیز گفت: «وی از اعضای گروهک‎ ضد انقلابی تندر بوده و در انفجار حسینیه‌ ره‎پویان وصال شیراز نقش داشته که منتهی به شهادت قریب به چهارده نفر از مردم متدین این شهر شده است. برادر اسلامیان به نام محسن در اردیبهشت ماه سال گذشته در شیراز اعدام شد.»


دادستان تهران با بیان اینکه مهدی اسلامیان از این انفجار اطلاع کامل داشته و پس از آن‌که عاملان اصلی فراری می‌شوند، نقش مهمی در کمک مالی و غیرمالی به برادر خود ایفا کرده است، اضافه کرد: «ضمن این‌که برادرش به قصد انجام عملیات انفجاری به تهران آمده و مهدی اسلامیان در تمام این مراحل با اطلاع از قصد برادرش با وی همکاری داشته است.»


? این فضاسازی‌ها برای سلب توان از قوه قضاییه در احکام مشابه است


این مقام مسئول در قوه قضائیه در پاسخ به این شبهه که گفته می‌شود خانواده محکومین درخواست اعمال ماده ?? را ارائه کرده بودند نیز اظهار داشت: «عدم اجرای احکام قطعی صرفا با عفو از سوی مقام معظم رهبری یا قرار گرفتن در مسیرهای دیگر از جمله اعمال ماده ?? اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب امکان پذیر است، ما نیز مرجع رسیدگی به درخواست اعمال ماده ?? اصلاحی نیستیم.»


وی خاطرنشان کرد: «اگر وکیل آن‎ها درخواست ماده‌ای ‌کرده، باید موضوع را در مراجع رسمی پیگیری‌ می‌کرد. ضمن این‌که اجرای این ماده از طریق ریاست محترم قوه قضاییه است و گزارش پرونده قبل از اجرای حکم به استحضار ایشان رسیده بود و ادعای آن‌ها برای ایجاد شک و تردید در اجرای حکم بود. »


? اعدام‌ ? نفر هیچ ربطی به اغتشاشات اخیر نداشت


دادستان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که رسانه‌های خارجی بسیار تبلیغ می‌کنند که افراد اعدام شده از متهمان حوادث بعد از انتخابات هستند نیز گفت: «دو نفر اعدامی سال گذشته و این پنج نفر دو تجربه متفاوت هستند. ما در مورد دو نفر اول به اسامی "محمدعلی زمانی " و "آرش رحمان‌پور " بدون اطلاع‌رسانی حکم را اجرا کردیم و صرفا به یک مصاحبه مطبوعاتی بسنده کردیم و موضوع آن‌ها را به حوادث عاشورا ارتباط ندادیم.»


وی افزود: «البته زمان اعدام‌ها نزدیک به این حوادث و قبل از سی بهمن بود و غربی‌ها براساس همان فضاسازی این ادعا را مطرح کردند. ما نیز در پی این فضاسازی، طی اطلاعیه رسمی حقایق پرونده این دو نفر را افشا کردیم.»


این مقام مسئول در قوه قضائیه در پاسخ به پنجره تاکید کرد: «در مورد این پنج نفر ما اطلاعیه را همزمان با اجرای حکم دادیم تا تجربه سابق تکرار نشود، ولی باز می‌بینیم که آن‌ها به دنبال اهداف خود هستند؛ جرایم این هفت نفر همگی مربوط به زمان پیش از انتخابات و اغتشاشات پس از آن بوده است.»


وی تصریح کرد: «این اعدام‌ها هیچ ربطی به اغتشاشات اخیر نداشت. برخی تبلیغات مبنی بر این بود که دستگاه قضایی با این اعدام‌ها خواسته است در آستانه خردادماه و سالگرد انتخابات رعب و وحشت ایجاد کند؛ ولی ما شدیداً این ادعا را تکذیب می‌کنیم.»


? بهتر بود نخست وزیر سابق به پرونده خود این اتهام را اضافه نمی‎کرد


این مقام مسئول در قوه قضائیه در خصوص بیانیه یکی از کاندیداهای شکست‎خورده در انتخابات که اعدام‎ها را محکوم کرده است نیز گفت: «در این مورد شما را به دو آموزه قرآنی توجه می‎دهم. اولین آموزه این است؛ کسی که چیزی را نمی‎داند نباید در مورد آن سخن بگوید و دوم این‎که کتمان حقایق نکند. قوم یهود متهم به کتمان حق علی‌رغم علم به آن بود. کتمان حقایق از بدترین صفاتی است که قرآن کریم در مورد مخالفان پیامبران ذکر کرده است.»


وی اضافه کرد: «از این فرد سوال می‎کنم که شما چند صفحه از این پرونده را خوانده‎اید که این‌گونه قضاوت می‌کنید؟ بهتر بود که به پرونده خود این اتهام را اضافه نمی‎کردید.»


دادستان تهران یادآور شد: «حمایت از کسانی‎که مرتکب عملیات تروریستی شده‎‎اند و تعدادی از مردم را شهید کرده‌اند، از آن‎ها اسلحه کشف شده و علیه نظام اسلامی قیام کرده‎اند، چه معنایی دارد؟ کسانی‎که مدعی پیروی از خط امام (ره) هستند، چگونه می‎توانند آموزه‎های ایشان را که ایستادگی در برابر گروهک‎های معاند بود، فراموش کنند.»


جعفری دولت آبادی افزود: «در همان سال‎هایی که اعدام‌هایی بر اساس حکم حضرت امام (ره) علیه منافقین صورت گرفت، ایشان نخست‎وزیر بود. اگر چنین ادعایی دارد، چگونه در آن دوران خدمت کرد؟ وی حق ندارد احکام قطعی دادگاه‎ها را زیر سؤال ببرد و اظهارنظری کند که باعث خرسندی و رضایت دشمنان نظام اسلامی شود.»


? مدعی‎العموم به طور حتم درباره حمایت یک کاندیدا از افراد اعدام شده اقدام خواهد کرد


دادستان عمومی و انقلاب تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره رسیدگی به پرونده این فرد نیز گفت: «وی با این اظهار نظر اساسا از مجرمین و گروهک‎های ضد انقلاب حمایت کرده و احکام قطعی محاکم را زیر سئوال برده است. وقتی حکمی قطعی می‎شود، کسی حق ندارد دستگاه قضایی را متهم کند و موجبات خوشحالی دشمنان جمهوری اسلامی را فراهم کرده و آن‎ها تصور کنند که امروز ما بی‎گناهان را اعدام کردیم که این یک ظلم بزرگ است.»


دولت آبادی تاکید کرد: «مدعی‎العموم به طور حتم در وقت مناسب اقدام خواهد کرد و این موضوع هیچ ربطی به مسائل انتخاباتی ندارد. وی در سال ???? در جریان احکام حکومتی حضرت امام در مورد منافقین بوده و به‎خوبی می‎داند که قوه قضاییه در چهارچوب قوانین و مقررات کشور اقدام می‎کند و محتویات پرونده نیز این موضوع را نشان می‎دهد که پرونده فرزاد کمانگر و سایرین در جریان رسیدگی بوده و این‎که چرا حکم بعد از چند سال اجرا شده به منزله اشتباه بودن احکام صادره نیست. احکام یاد شده به دلایلی اجرا نشده بود و دستگاه قضایی این احکام را اجرا کرده است. »


وی تاکید کرد: «بهتر است که این مدعیان خط امام از اصولی که مدعی هستند، پیروی کنند؛ مخصوصاً حمایت از این نظام که براساس اسلام و قرآن بنا شده است.»


دادستان تهران افزود: «این اقدامات فرار به جلو است تا بگویند همه احکامی که صادر می‌شود بی‎اعتبار است. وی در بیانیه‌اش اشاره کرده که خدمت‎گزارانی را در بند کشیده‌ایم. کسانی‌که در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده‌اند، کسانی هستند که علیه امنیت کشور اقدام کرده‌اند و طبق قانون مجازات اسلامی هرگونه اقدام علیه امنیت کشور مجازات دارد.»


? برخی حمایت‌ها و اظهار نظرهای یک کاندیدای شکست خورده انتخابات، نشر اکاذیب است


دولت آبادی درباره نحوه برخورد داستانی تهران با پدیده صدور بیانیه‌های غیرقانونی نیز گفت: «ما بارها گفته‌ایم که بین انتقاد و ارتکاب جرم تفاوت قائل هستیم. طبق قانون اساسی و قانون مطبوعات انتقاد از مسئولان جمهوری اسلامی و عملکرد آن‌ها آزاد است و هیچ‌کس از این بابت نباید نگرانی داشته باشد. هم در روزگار رهبری حضرت امام و هم در دوره زعامت مقام معظم رهبری، انتقاد آزاد بوده است. اما آن‌چه ممنوع است اهانت و زیر سوال بردن ستون‌های انقلاب و حمایت از اقداماتی است که به موجب قانون جرم تلقی می شود.»


وی تصریح کرد: «حمایت و اظهار نظر این فرد نشر اکاذیب است و این نوع اظهارنظرها جرم است. در هیچ جای دنیا دستگاه قضایی این‌گونه بی‎محابا مورد اتهام واقع نمی‎شود، به ‌خصوص زمانی‌که احکام صادره قطعی شده است.»


دادستان تهران با بیان اینکه آن‌ها خواستند دل یک عده‌ای را به دست بیاورند و برای خود در میان آن‌ها جایگاهی پیدا کنند، اما غافل از این هستند که این‌ مواضع با آرمان‌های امام و حمایت‌های امام از جمهوری اسلامی کاملا مغایرت داد، همان‌طور که حوادث عاشورا دست عده‌ای را رو کرد، گفت: «این فرد مدتی پیش هم با اعضای نهضت آزادی که امام آن‌قدر از آن‌‌ها بد گفتند، ملاقات کرد و این اظهار نظر در ادامه همان جریان است.»


? روزی که وقت محاکمه سران فتنه برسد به همه موارد توجه خواهد شد


وی همچنین تصریح کرد: «بسیاری از مواضعی که وی و کاندیدای شکست‌خورده دیگر انتخابات اخیر گرفته‌اند، جرم است؛ اما چون نظام اسلامی برای تعقیب آن‌ها براساس مصالحی عمل می‌کند، آن را موکول به زمان مناسب کرده‌ایم.»


این مقام مسئول در قوه قضائیه با بیان اینکه این موضوع به معنای آن نیست که اگر سکوت می‌کنیم این گونه مواضع جرم تلقی نمی‎شود، گفت: «تعقیب آن‌ها به عنوان سران فتنه تابع مصالح نظام اسلامی است و مطمئنا در آن چهارچوب عمل می‌شود. اما بیانیه اخیر در حمایت از محکومین ضد انقلاب معدوم بیانیه‌ای است، جدا از بیانیه‌های انتخاباتی گذشته و برخلاف اصول است، لذا روزی که وقت محاکمه آن‌ها برسد به همه این موارد توجه خواهد شد.»


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ